My ancient orchids

I have several Phalaenopsis orchids. I've bought them from super markets for few euros, had them for many years (some over 10 years), taken really bad care of them and still they bloom at least twice a year... Now three of my five orchids are blooming, again...

Maybe the secret is lack of care, watering only few times a month, keeping them out of direct sunlight, no nutrients...

Minulla on useita perhoskämmekkä-orkideoita. Olen ostanut ne marketeista joillain euroilla. Ne ovat olleet minulla vuosia (jotkut yli 10 v.), hoitanut todella huonosti... silti ne kukkivat pari kertaa vuodessa. Nyt kolme viidestä orkideastani on taas kukassa.

Ehkäpä salaisuus onkin hoidon puute; vettä vain pari kertaa kuussa, ei suoraa auringonvaloa, eikä lannotteita...

4 kommenttia :

  1. No niin just eli nyt tiedän miksi tapoin omani jonka sain anopilta, yritin liikaa olla hellä ja huomaavainen. Jos mun pinna jaksais kattella niitä ruupahtaneina puoli vuotta ostaisin monta mutta lyhyt pinna ja roskiin menee. Nuo on yksi maailman seksikkäimmistä kukista joita tiedän.

    VastaaPoista
  2. LOVE Orchids! Ja sulla on tosi kiva blogi!

    VastaaPoista
  3. Hei, löysinpäs vihdoin kivaan blogiisi!

    Ja juuri sopivasti orkideapostaukseen. Minulla on myös tapana ostaa halvalla erilaisia orkideoja ja nyt olen päättänyt antaa nille edes mahdollisuuden pidempään elämään. Olen pitänyt niitä juurikin tuollaisella huonolla hoidolla (krhm..), mutten ole vielä saanut niitä kukkimaan uudestaan. Ovat sentään jotenkin hengissä, kun lehdet ovat hyvässä kunnossa. Pelkään kuitenkin, että pienen keittiöikkunan edessä on nyt ollut liian kylmää nille. Kuinkakohan kauan orkideat tarvitsevat lepovaihetta kukintojen välissä?

    Olipa fiksun kuuloinen tuo alemman postauksen GPS-kamera, täytyykin heti lähteä tutustumaan siihen!

    VastaaPoista
  4. voi miten kauniita!!!!! harmi ku mä en yleensä onnistu noiden kauniiden orkideoiden hoidossa... ehkä opin vähitellen :)

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa kovasti. Your comment makes me happy.