Copenhagen dinners & cocktails

Terveisiä sohvan nurkasta! Korvat alkavat olla paremmat, mutta teen töitä kotisohvalta käsin ainakin vielä tänään. Korvat ovat edelleen aika lailla lukossa, jospa akvaario-olo alkaisi vaikka tänään  helpottamaan.

Tässä lupaamaani ruokaraporttia Kööpenhaminasta. Aamiais- ja lounaspaikoista kerron parin päivän sisään.

Kööpenhaminaan lähdettiin ruoka mielessä. Olin tutkinut ravintoloita matkailusivuilta ja eri ruoka- ja matkailublogeista.

Halusin varata illallisille pöydät ajoissa, mikä olikin hyvä; pikkujoulukausi oli selkeästi alkanut ja ravintolat olivat täynnä.

Perjantaina söimme hotelliamme melko lähellä olevassa Madklubbenissa. Pelkistetysti sisustetun vaaleasävyisen ravintolan ruoka oli modernisti toteutettua tanskalaista, annokset melko isoja ja kohtuullisesti hinnoiteltuja. Suosittelemme!

Greetings from the corner of my sofa. My ears ar getting better, although they are still plugged, so I'll work from home at least still today.

Here is the short food report from Copenhagen, part two I will post wihtin few days.

We planned our weekend in Copenhagen with food in mind. I had read food blogs and travel sites and decided to book restaurants early on. It was a good decision; restaurants were full of pre Christmas parties.

On Friday we had dinner at Madklubben nearby our hotel. Contemporary restaurant served modern Danish, didhes were quite large and prices moderate. We recommend!

Lauantai-iltana hyppäsimme bussiin 1A Kongens Nytorvilta  ja ajoimme kymmenen minuutin matkan Kødbyenin teurastamoalueelle. Pöytä oli varattu kalaravintola Fiskebarenista, joka oli rakennettu yhteen teurastamorakennuksista. Emme olisi koskaan löytäneet vahingossa aluetta ilman googlailua (eikä ravintolassa olisi ollut tilaakaan), kadulta päin alue näytti illaksi hiljentyneeltä teollisuusalueelta, mutta siellä on useita kiiteltyjä ravintoloita.
Ruoka oli erittäin hyvää, tosin lyhyen listan molemmissa kalapääruoissa lisäkkeenä oli punajuurta eri tavoin valmistettuna, enkä ole siihen niin hulluna. Otin ohra-sienilisäkettä vähän enemmän ja siirsin suurimmat punajuuriviipaleet Siipan lautaselle.

On Saturday night we hopped in a bus 1A at Kongens Nytorv and drove 10 minutes to Kødbyen meat packing district. Without search of restaurants online we would never had found the area. I had booked us a table at Fiskebaren, located in one of the old meat halls.
Food was really good, although both fish main courses had beetroots as side dish and I am not very fond of them. I moved the biggest beetroot slices on Husband's plate and took main share of the barley-wild mushroom side dish instead.

Jatkoimme vielä kulman takana olevaan Karriere-baariin, jossa nautimme cocktailit. Happy hour Kööpenhaminan baareissa näytti yleisesti olevan perjantai- ja lauantai-iltaisin klo 22-24. Tarjouksilla houkuteltiin asiakkaita kotietkoilta ajoissa ravintolaan. (Tosin sama käytäntö saattaa olla Suomessakin, en vain enää pahemmin käy baareissa Helsingissä...)

We continued for cocktails, round the corned we found Karriere bar. Happy hour in Copenhagen seems to be on Friday and Starday nights form 10 pm to midnight. Bars want to get customers in early from pre bar home cocktails.

6 kommenttia :

1. Kööpenhaminassa tuntuu olevan valtavasti mielenkiintoisia ravintoloita ja kahviloita. Meilläkin oli molemmat (Madklubben ja Fiskebaren) teidän vierailemat paikat mielessä, mutta jäivät toiseen kertaan. Pitää pian mennä uudestaan :). Teurastamon alueella kävimme Pate Patessa. Samoin Bio Mio ja Mother houkuttelivat.

1. Mietin Pate Patea, mutta kahtena iltana ehtii vain kahteen ravintolaan... Kävimme kuitenkin Torvehallernien Perit Patessa lounaalla sunnuntaina.

2. Meilläkin oli viimeksi tarkoituksena käydä juuri noissa kahdessa, mutta emme saaneet pöytää. Täytyypä seuraavalla kerralla kokeilla uudestaan, tosi hyvältä vaikuttaa!

1. Varasimmekin ravintolat hyvissä ajoin; Madklubbenin 8 vkoa ennen ja Fiskenbarin 4 vk aiemmin. Oli ihan viisas päätös, pikkujoulut ja Martinpäiväjuhlat olivat täyttäneet ravintolat ja käsittäkseni viikonloppisin on muutenkin hankalaa saada pöytää ilman varausta.

3. Kiitos vinkeistä! Olen itse menossa Kööpenhaminaan joulukuussa ja tykkään Ködbyenin alueesta, joten nyt tietää uusia paikkoja, joita testata siellä.

Kommenttisi ilahduttaa kovasti. Your comment makes me happy.