Päiväretki Suomessa; Nauvo | Day tripping in Finland; Nauvo

Tiistaina suuntasimme päiväretkelle Marjon kanssa Nauvoon, Korppooseen ja vielä Turkuunkin.

Oli hyvä, että lähdimme aikaisin aamulla, sillä retki kesti 12 h. Mukanamme oli myös Marjon koira Minnie the Dog. Säätä oli tutkittu hartaasti vertaillen Forecaa ja Weather.comia. Meille osuikin loistava puolipilvinen sää, vain paluumatkalla oli noin vartin verran kaatosadetta.

Nauvoon päästäkseen täytyy ajaa lossiin, mutta pääsimme aina losseille turhia jonottelematta. Viikonloppuisin lautoille saattaa olla pitkätkin jonot, paikalliset ja hyötyajoneuvot ovat aina etusijalla.

Nauvossa pysähdyimme venesatamaan, Kävimme jo L'Escalessa sisällä, mutta maineestaan huolimatta se ei oikein vakuuttanut, joten päädyimme syömään Pub Niskan peltileivät, joita olen maistellut myös
Turussa. Miinuspuoli Niskassa oli ärhäkkä paarma, joka kerkesi haukata meitä molempia ennen kuin Marjo sai sen hengiltä.

Kävimme Nauvossa myös katsastamassa rantakojujen tarjonnan ja keskiaikaisen kivikirkon.

Rypsi/rapsipellon yllä oli kuhinaa, todella paljon perhosia ja mehiläisiä. Kun pysähtyi kuuntelemaan, pellosta kuului tasainen työssään ahertavien mehiläisten surina. Teiden varsilla kasvoi paljon kauniita luonnonkukkia, joita olisin mielelläni poiminut, mutta ne eivät olisi selvinneet kotiin asti.

Nauvossa pyörähdimme päätien varrella vielä vanhojen tavaroiden liikkeessä, jossa olikin monenmoista kiinnostavaa esinettä, mutta pysyttelin tiukkana, enkä ostanut mitään.

Laiduntavat lehmät olivat niin viehkoja, että noiden filmin nimeä mukaillen "ihanien naisten rannalla" takia tehtiin u-käännös. Pitihän meidän päästä kuvaamaan lehmiä vasikoineen.

Kuvia on niin paljon, että Korppooseen ja Turkuun palataan blogissa parin päivän päästä, en halua ihan uuvuttaa teitä kymmenillä kuvilla.

Oletteko retkeilleet Suomessa kesän aikana?

I and my friend took a day trip by car to Nauvo, Korppoo and Turku on Tuesday. Beautiful scenery with old churches, cute animals, tasty food and lots of laughter.

13 kommenttia :

1. Ihania kuvia. Kuulostaa kivalta retkipäivältä.
    Tuo rypsipelto (toivottavasti se on rypsiä) näyttää upealta <3

1. Rypsiä tai rapsia, en osaa erottaa niitä. Peltoa piti päästä kuvaamaan keltaisuudessaan.

2. Terkkuja Ikaalisista! Suomitour alkoi perjantaina ja nyt matkalla Posiota kohti. Nauvon seutu on niin kaunista, ihania yksityiskohtia kuvissasi.Noita Pub Niskan pizzalättyjä on kyllä maisteltava seuraavalla visiitillä!

3. Terkkuja Ikaalisista! Suomitour alkoi perjantaina ja nyt matkalla Posiota kohti. Nauvon seutu on niin kaunista, ihania yksityiskohtia kuvissasi.Noita Pub Niskan pizzalättyjä on kyllä maisteltava seuraavalla visiitillä!

4. Tänä vuonna kesäloma reissu suuntautui Lappiin. Nauvosta tulee käytyä harvase kuukausi kun olen sieltä kotoisin ja vanhemmat asuvat siellä vieläkin. Kauniita kuvia olet napannut.:)

5. Nauvo ja Turun saaristo ovat kyllä kesällä kauniita ja itse pääsin sinne kesäkuun alussa työpaikan virkistysretkellä. Mieli tekisi kiertää koko rengastie ja yöpyä välillä jossain mutta meidän isännälle nuo saaristokunnat ovat työn puolesta liiankin tuttuja joten jos menen, pitää isäntä jättää messistä;)
    Upeita kuvia jälleen kerran, kiitos!

1. Koko rengastie olisikin ollut kiva ajaa, mutta päivässä ei olisi ehtinyt.

6. Aivan mahtavia kuvia ja teillä ollut upea retkipäivä. Tullut käytyä Nauvossa ystävien mökillä ja maisemat kyllä kovasti miellyttää, jotenkin ihan omanlaisensa paikka. Kivaa uutta viikkoa <3

1. Saaristossa maisema tosiaan muuttuu. Erilaista, mutta kaunista.

7. Meillä oli ihan älyttömän kiva päiväretki ja enkös ollutkin nopea sen paarman tappamisessa :) Jos sinä ole #pupukuiskaaja onko minä sitten #paarmasurmaaja :D :D :D
    Sääli ettemme ehtineet tällä reissulla pidemmälle Saariston rengastiellä...mutta pitihän meidän toki lounastaa ja katsella myös ympärillemme.
    Minniekin selvisi reissusta ilman yhtään punkkia....syynäsin sen kyllä kotona melkein taskulampulla ja tiheällä kammalla noiden ällöttävien vihulaisten takia.
    Hyvä, että bongasimme nuo lehmät :)

1. Ehdottomasti #paarmasurmaaja. Olet sankarini kun sait kamalan lihansyöjäpaarman hengiltä!

Kommenttisi ilahduttaa kovasti. Your comment makes me happy.