Pariskuntamatka Silja Europalla Tallinnaan

Yhteistyössä Tallink Silja Oy, Visit Tallinn ja 40+ blogit

Tallinna - onko siellä mitään uutta nähtävää vai onko se niin tuttu, ihan loppuun kaluttu...? Reilusti yli sadan Tallinnan matkan perusteella voin sanoa, että kaupungista löytyy aina jotain uutta lyhyelläkin visiitillä. Vuorokauden pariskuntamatkalla Tallinnaa nähtiin monta minulle uutta kohdetta ja vietettiin parisuhdeaikaa sekä mukavia hetkiä ystävien kanssa Silja Europallakin.

Tallink Sija Europa blogimatka 40+ -blogit

Pääsin "parisuhdematkalle" Siipan ja kolmen 40+ -blogaajan ja heidän puolisoidensa kanssa.
Matkalla mukana olivat Kristallikimara-blogin Minna, Minäkö Keski-ikäinen-blogin Tiia sekä Beachhouse kitchenin Heli sekä puolisot. Bloggaajavaimojensa avustajina, kuvaajina, teknisenä tukena, käsimalleina ja keittiöassareina toimivat miehetkin saivat nähdä millaista on kun bloggaajat kokoontuvat pidemmäksi aikaa yhteen. Kuvia ainakin otetaan ja naurua riittää! Meitä emännöi Tallink Siljan viestintäjohtajan Marika Nöjd, jolla oli myös oma miehensä mukana. Miehet eivät tunteneet toisiaan aiemmin, mutta hyvin heillä juttua riitti alusta loppuun.

Lähdimme Silja Europalla perjantai-iltana kohden Tallinnaa majoittuen mukavasti laivan tilaviin, uudistettuihin Deluxe-hytteihin. Hintaan kuuluvat erikoisaamiaiset ja minibaarista löytyvät virvokkeet, Deluxe-hyttien hinnat alkavat 149 eurosta, Club One-tarjouksina välillä edullisemminkin.

Tallink Sija Europa blogimatka 40+ -blogit
Kokoonnuimme aluksi maistelemaan pikkupaloja ja juomaan raikkaita smoothieita sekä kuuntelemaan risteilypäällikkö Timo Niemistä, joka mm. kertoi laivan olevan 202 m pitkän, aluksen tankkaavan polttoainetta kerran viikossa, tarvittaessa pysähtyvän merellä hätätilanteessa hieman yli 400 metrin matkalla ja pelastusvälineitäkin on puolitoistakertaisesti matkustajamäärään nähden. Miehet innostuivat kyselemään kaikista laivan teknisistä tiedoista niin, että Marikan oli jo hätisteltävä lempeästi ensimmäisiä seuraavaan ohjelmanumeroon.

Meille oli varattu hemmotteluhoitoja, osa päätyi magnesium-jalkakypyyn ja parafiinikäsihoitoon kuten Kristallikimaran Minna yllä, minä ja Siippa menimme peräkanaa reippaan eestiläsrouvan magnesiumöljyhierontaan. Siinä saivat istumatyöläisen rutisevat lavat kyytiä! Mutta oli ihanaa, pidän reipasotteisesta hieronnasta enemmän kuin sivelystä. Kohtuuhintaisia hemmotteluhoitoja on niin miehille kuin naisille, edullisin taisi olla miesten seitsemän euron parran siistiminen. Jos aikaa olisi jäänyt, Siippa olisi kokeillut mielellään vielä tätäkin.

Ennen ruokailua  järjestimme vielä pienimuotoisen oluttastingin olohuonemaisessa Corner Barissa. Virolaisen
Pühaste-panimon amber-tyypinen Sireen maistuu mm. joulumakkaroiden kanssa.

"
Yllättäen" ruokakuvia löytyy muistikortilta runsaasti... Näyttävät herkut oli tietysti ikuistettava! Rennon ja herkullisen illallisen nautimme Tavolata-ravintolassa. Tarjolla oli laaja skaala Italian herkkuja; antipastoa, kania, risottoa, pastaa, kalaa ja liha-annoksia... unohtamatta tietenkään jälkiruokia! Saimme puolisoiden kanssa tehtäväksi valita toisillemme alkuruoat, sattumoisin päädyimme molemmat valisemaan toisillemme kampasimpukkaa ja fenkolia, joka olikin ihan nappivalinta. Raikas fenkoli ja suolainen pecorino sekä sardelliaioli sopivat hyvin pehmeän savustetun kampasimpukan pariksi.

Jälkkäriä arvoin tapani mukaan viime hetkeen. Pannacottakin kiinnosti, mutta lopulta valitsin suklaapanforten joka tarjottiin  limoncellosorbetin ja basilikan kanssa. Basilika tarjottiin jännän pestomaisena, ilman valkosipulia toki!

Illallisen jälkeen jatkoimme iltaa vielä hetken
 yökerho Ocean Clubissa livemusiikin parissa, disco olisi ollut auki jopa kuuteen saakka! Viisaasti päätimme kuitenkin lähteä ajoissa nukkumaan, jotta olisimme virkeinä seuraavan päivän aktiviteeteissa.

Aamulla Executive Suite- ja DeLuxe -hytteihin kuuluvasta aamiaisesta nautittiin rauhassa Grill House -ravintolassa ennen maihinnousua. Myös muissa hyttiluokissa matkustavat voivat ostaa ennakkoon paremman, runsaan erikoisaamiaisen tavallisen meriaamiaisen sijaan. En yleensä välitä kalasta aamulla, mutta nyt kylmäsavulohi ja siianmäti näyttivät niin houkuttelevilta, että niitäkin oli maistettava. Erikoiskahvit kuuluvat tämän aamiaisen hintaan, kävimmekin tekemässä itsellemme muutamat latte macchiatot.

Vaikka Europa tunnetaan 22 h risteilyistään, voi erilaisia matkapakettejakin rakentaa. Aamulla voi laivasta nousta maihin matkatavaroiden kera, viettää päivän Tallinnassa ja palata illalla toisella laivalla takaisin. Tallinnassa on mahdollista järjestää mukavaa ja vähän jännittävääkin päiväohjelmaa koko seurueelle. Siitä seuraavassa postauksessa lisää.

Cruised to Tallinn in collaboration with Tallink Silja Oy, Visit Tallinn and 40+ blogs with Husband, three other bloggers and their husbands. Lots of laughs, delicious foods and luxury moments. Tallink serves delicious foods in several restaurants onboard, also different treatments from massages to beard trimming are available. More info on Saturday activities in Tallinn later on.

4 kommenttia :

1. Täydellinen risteily ja täydelliset kuvat. Kiitos niin kivasta seurasta ja miehesi on aivan yhtä ihana tyyppi, kuin sinä. <3

Miten ollakaan, meikäläinenkin aina pukkaa kuvaamaan tuota ruokaa, en itse osaa mitenkään vaan kokata. Hauskaa oli, että ilmeisesti näiden kuvien perusteella Le Gordon Bleu instituutti alkoi seuraamaan instassa. Luulenpa, että katoavat vähin äänin, jahka kissojen ja tuoksujen ja kahvimukien kuvia alan normaaliin tapaan lykkäämään.

Ihanaa viikkoa Tuuli <3

2. Varmasti kiva oli päästä reissuun puolisen kanssa.
    Ihania kuvia olet ottanut.
    Mukavaa keskiviikkoa sinulle Lumo!

3. Oi mikä herkkureportaasi ja jäipä tästä parisuhderisteilystä aika kivat fiilikset, kun sai rentoutua niin oman miehen kuin teidän ystävien seurassa! Nyt tiedän millä ilahduttaa vaikkapa syntymäpäiväsankaria tai antaa häälahjaksi. Risteily on mitä parhain, nopein & ylellisin keino irtautua arjesta ja hemmotella sitä tärkeintä, eli parisuhdetta!

4. Ihania kuvia nuo ruokakuvat! Kyllä se ruoka olikin hyvää:) Tuo laiva on kyllä viihtyisä ja hoidot kauneushoitolassa piristivät väsyneitä jalkoja ja tekivät kädet pehmoisiksi. Kiva porukka tekee kyllä reissusta puolet!:)

Kommenttisi ilahduttaa kovasti. Your comment makes me happy.