Vintage pharmacy and other bottles

I have bought and received vintage bottles for some years. Some bottles I bought abt. five years ago at Kotka Apteekki closing auction. Kotka pharmacy was one of the old pharmacies left with original dark wooden interiors. Also the interiors were auctioned, but I bought only four bottles.

Some I have received from my mother in law and some are bought all over the world. The tall clear vase on the second picture was blown by Husband. His friends took him out to learn how to blow glass on his 40th birthday while I prepared  for his surprise party.

When I took the photos, I noticed it's time to dust the bottles again. Something to do next weekend...

Olen ostanut ja saanut lahjaksi vanhoja pulloja jo muutaman vuoden ajan. Ostin viitisen vuotta sitten Kotka Apteekin lopetushuutokaupasta joitain pulloja. Kotka Apteekki oli yksi Helsingin viimeisiä vanhoja apteekkeja, jossa oli alkuperäinen puusisustus. Myös sisustus oli huutokaupattavana, mutta itse ostin vain muutamia pulloja.


Jotkin pulloista olen saanut anopiltani ja joitain ostanut ympäri maailmaa. Korkean kirkkaan maljakon toisessa kuvassa on Siippa puhaltanut itse. Hänen ystävänsä veivät hänet 40-vuotispäivänä lasia puhaltamaan Billnäsin lasihyttiin, samaan aikaan valmistelin illan yllätysjuhlia.


Kun otin kuvia, huomasin, että pullot kaipaavat pölytystä. Onpahan jotain tehtävää ensi viikonloppuna...

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa kovasti. Your comment makes me happy.