Restaurant review; Blue Peter brunch


Ostin facediilistä viime viikolla brunssilahjakortin Lauttasaaren Blue Peteriin ja päätimme käyttää sen heti seuraavana sunnuntaina. Olen aiemminkin ostanut diililahjakortteja brunsseille, illallisille, hoitoihin jne. Erilaiset groupon-, face- ja kimppadiilit antavat mahdollisuuksia tutustua uusiin paikkoihin ja palveluihin.

I bought a half price voucher for a local restaurant's brunch. I have bought quite many times different ½ deal vouchers for brunch, dinner, day spa services.


Ravintola on remontoitu sitten viime käyntini (joka taisi ollakin n. 8 v. sitten), a la carté-puoli oli viihtyisän näköinen, mutta brunssi oli katettu kahvilamaiseen takaosaan, joka oli karumpi.

The dining part of restaurant seemed nice, brunc was in the café part, which was not as comfortable.


Alkuruoat olivat hyviä, kunhan niitä vain tuli noutopöytään, pääruoat eivät kuitenkaan olleet kovin kummoisia. useimmat alkuruokaatrjottimet olivat tyhjinä tullessamme ravintolaan kahdelta (brunssi oli tarjolla klo 12-17), täydennyttä piti odottaa tunnin verran, koska keittiössä oli kuulemma vain yksi henkilö töissä. Ruokailijoita ei ollut ruuhkaksi asti, mutta pöydät jäivät pitkäksi aikaa siivoamatta kun tarjoilijoita ei ollut tarpeeksi ja heiltäkin oli unohtunut kultainen sääntö "vie mennessäsi, tuo tullessasi"...

Brunssi oli Blue Peterin kauden ensimmäinen ja osa kankeudesta jothui varmaan siitäkin, mutta silti taidamme suunnata muualle brunssille tulevaisuudessa.

Cold buffet selection was good, when the dished finally arrived on the table. We arrived at 2 om, but most of the dishes were empty and we had to wait for almost an hour for most of them. Also many tables weren't cleaned promptly, partly beause there were only two waiters, but partly also because on the way back to the kitchen they passed the tables without picking up the emptly dishen on the way.

Foodwise the brunch was ok, but I think we will have our brunches somewhere else in the future.

3 kommenttia :

  1. Ostin saman lahjakortin ja ollaan suuntaamassa brunssille muistaakseni kahden viikon päästä. Toivottavasti homma toimii silloin paremmin..

    Olen todennut jo usean brunssipaikan kanssa, että paikalle kannattaa mennä heti kun brunssi alkaa. Monissa paikoissa pöytien täyttäminen on tuskallisen hidasta hommaa.. Olen myös todennut, että brunsssita saa parhaat kuvat heti aluksi, jolloin kukaan ei ole liiemmin vielä koskenut ruokiin.

    Nyt sitten vain toivotaan, että hommaa toimii paremmin täällä muutaman viikon päästä!

    VastaaPoista
  2. Toivottavasti ovat ottaneet alkukankeudesta opikseen ja lisänneet henkilökuntaa brunssille. Suomalaisravintoloiden helmasynti on säästää henkilökunnan määrästä ja se heijastuu palveluun, siisteyteen ja myyntiin.

    VastaaPoista
  3. Ja varsinkin sunnuntaisin säästetään henkilökunnassa, kun on tuplaliksat... Mutta siinä vaiheessa sopisi mielestäni miettiä, että kannattaako koko brunssia edes pitää, jos ei ole varaa henkilökuntaan.

    Blue Peterin lounaatkaan eivät ole nykyisin oikein mistään kotoisin. Samat jo mainitsemasi ongelmat siinäkin. Kerran kesässä tulee käytyä ihan vain terassin ja maisemien takia. Sinänsä harmillista.

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa kovasti. Your comment makes me happy.