On vacation


I am on my first vacation of this summer. I am taking now a week off, going back to work for two weeks and from beginning of July be again on vacation for five weeks.

Before you envy me too much, I must say I haven't been joknig when I have few times mentioned my long days at work... Two out of these six weeks are for overtime hours I have worked during winter and they barely cover the over time. Winter really was veeery long form me...

Anyhow, I am enjoying now the current hot weather we have now in Helsinki. I celebrated my "pre vacation" with husband on Friday by sharing a bottle of excellen sparkling wine and juicy salad, sitting on our tiny balcony. Yesterday we toured around Helsinki; I on my bike, he on his rollerskates and sat at our local beach for few hours. Just a perfect day!
Olen ensimmäisellä lomallani tänä kesänä; nyt viikko ja heinäkuun alusta viisi viikkoa. Ennen kuin alatte kadehtia minua liikaa, täytyy todeta, että kaksi näistä kuudesta viikosta ovat ylityövapaita, jotka hädin tuskin kattavat talven ylityöni.

Joka tapauksessa, nyt nautin vapaapäivistä. Juhlistimme erinomaisen kuohuviinin ja mehukkaan salaatin kera lomaani perjantai-iltana, istuimme pitkään parvekkeella ja nautimme kauniista kesäillasta. Eilen kiertelimme Helsinkiä, Siippa rullaluistimilla ja minä pyörällä. Iltapäivällä istuimme vielä lähirannalla pari tuntia ja nautimme ihanasta kesäpäivästä... täydellinen alku lomalle!

5 kommenttia :

  1. Mahti lomaa sulle, olet sen ansainnut!

    VastaaPoista
  2. Ihanaa lomaa! En kadehdi lomaasi, vaan olen puolestasi iloinen siitä...itselläni on vielä hieman enemmän kuin 6 viikkoa lomaa nyt kesällä ja osa on myös minulla saldovapaita. Minulla pitkä loma liittyy uravalintakysymykseen eli olen siirtynyt työhön, jossa maksetaan vähemmän kuin aiemmissa töissäni, mutta lomaa onkin sitten enemmän. :-) Nautiskele pitkästä lomastasi!

    VastaaPoista
  3. Malja lomalle! Kylläpä sattui mielettömät lomakelit :-)

    VastaaPoista
  4. Hyvää lomaa ja nautiskele. Mulla on heinäkuussa 2 vko ja se on viime vuoden lomia eli kaikki tän kesän lomat jää tulevaisuuteen joita voi kivasti sijotella aina kun alkaa ahistaa. Miehellä kesä kiiresintä aikaa joten yleensä lomaillaa syksyllä, tää on eka kerta 14 vuoden historiamme aikana kun olla heinäkuussa lomalla.

    VastaaPoista

Kommenttisi ilahduttaa kovasti. Your comment makes me happy.