We visited yesterday night the Finnish food marked on inHelsinki city center. There are small, independent local and ecological food producers form all over Finald.
We bought mutton sausage, cheeses, ice cream, liquorice, bread, potatoes.. and made a delicious dinner out of them.
It was a nice event and good way to find many suppliers I had never heard of earlier.
We bought mutton sausage, cheeses, ice cream, liquorice, bread, potatoes.. and made a delicious dinner out of them.
It was a nice event and good way to find many suppliers I had never heard of earlier.
Still I have to say that many of them don't have any idea how to brand their goods. I of course concentrated on the most interesting looking stands, but should have taken photos of the boring packages and poor displays. In my opinion tooo many producers had good products, but their branding and display weren't interesting at all. We recalled the farmer's markets we visited in New York, simple products, but with interesting packages and nice displays simply made us want to buy form them.
Eilen auennut Herkkujen Suomi-tapahtuma jatkuu Rautatientorilla vielä tänään. Paikalla on monia hyviä suomalaisia pientuottajia tuotteineen.
Ostimme leipää, perunoita, lammasmakkaraa, vuohenjuustoa, lakritsia, jäätelöä... ja teimme aineksista maukkaan aterian kotona. Oli mukava tutustua moniin ennestään tuntemattomiin pientuottajiin.
Silti torista jäi vähän laimea maku. Monilla tuottajilla oli hyviä tuotteita, mutta esillepano ja brändääminen ei ollut kiinnostanut lainkaan tai oli jämähtänyt 80-luvulle. Kuviin päätyi tietysti mielenkiintoisimpia tuoteita ja parhaiten esille pantuja, mutta monilla oli tylsiä tai suorastaan rumia pakkauksia ja tuotteet oli vain lätkäisty pöydälle esillepanoa sen kummemmin miettimättä. PIenellä vaivalla (ja rahalla) olisi monesta osastosta saanut kiinnostavamman ja myyvemmän.
Taannoisella New Yorkin matkallamma kävimme lukuisilla luomu/lähiruoka/tuottajatoreilla, joissa esillepanoon ja brändäämiseen oli kiinnitetty yhtä paljon huomiota kuin tuotteiden laatuun. Houkutteleva esillepano ja kiinnostavat, nokkelat , ekologiset pakkaukset saivat kiinnostumaan ja ostamaan. Tätä kaipaan Suomessakin.