Tanskalainen smørrebrød-torstai

Pari viikkoa sitten kerroin kuinka suunnittelimme koronakriisin aikana tukevamme pienyrittäjiä hakemalla/tilaamalla kotiin kerran viikossa ruokaa yksityisyrittäjien ravintoloista.



Olemmekin nyt syöneet ravintolaruokaa useammin kuin aikoihin, emmehän yleensä käy kerran viikossa ravintolassa. Kahtena aikaisempana perjantaina meillä oli teemana "support your local" - perjantai. Ensimmäisenä perjantaina haimme Sognosta ruokaa, seuraavana perjantaina oli Pennyn vuoro.



Toissa viikolla perjantai osui pyhäpäiväksi. Areenan hyvän tanskalaiden DNA-televisiosarjan innoittamana päätimmekin pitää "tanskalaisen torstain". Tilasimme Töölön Smørrebrød-ravintolasta tanskalaisia voileipiä, jotka nautittiin DNA:n viimeistä jaksoa katsoessa Tuborg-pullollisen kera. En ole varsinainen oluen juoja, mutta aasialaisen, meksikolaisen ja myös tanskalaisen ruoan kanssa olut sopii hyvin.




Vaikka kriisi kolhaisee omaakin talouttani, koetetaan tukea myös yrittäjiä kohdistamalla ostokset suomalaisille yrittäjille. Se kuinka toimimme nyt, vaikuttaa siihen millaisia yrityksiä ja palveluja  Suomessa on saatavissa tulevinakin vuosina.

Samalla voi piristää omaa mieltään. Olemme suunnitelleet aina useita päiviä aiemmin mitä syömme ja mistä tilaamme seuraavana viikonloppuna.



Kuvaus



Illallisasuna oli luonnollisesti kauden trendikäs oloasu eli verkkarit.

"Juhlan" ei tarvitse olla kallista ja hienoa, vaan hauska pikku hetki arjen keskellä. Epävarmuuden keskellä elän kaikesta huolimatta mieluummin nyt-elämää kuin sitkun-elämää.

Oletko keksinyt jotain mieltä piristävää nyt poikkeustilan aikana?

Raili Hulkkonen tuntee suomalaisen aikuisen naisen kauneudenhoitotarpeet

Sis. PR-näytteitä/by Raili

Viime syksynä lanseerattiin Raili Hulkkosen vuosien haaveiden ja työn tulos; by Raili-kosmetiikkasarjaRaili Hulkkonen jos kuka tuntee suomalaisen aikuisen naisen kauneudenhoitotarpeet, onhan Raili meikkitaiteilijana ja kosmetologina omistanut vuosikymmenien pituisen uransa suomalaisten naisten kauneudelle.  Sarjassa on aikuiselle iholle räätälöityjä meikki- ja ihonhoitotuotteita.


Aikuisen_ihon_hoitotuotteet




Työssään Raili korostaa erityisesti ihon tervettä hehkua. Kauneinkaan meikki ei onnistu, jos iho ei ole hoidettu ja hyväkuntoinen. Meillä aikuisilla naisillahan se ei tarkoita rypyttömyyttä ja ikuista nuoruutta, vaan oman ikäistämme, hoidettuna hehkuvaa ihoa.


Aikuisen_ihon_hoitotuotteet

Aikuisen_ihon_hoitotuotteet




By Raili on suunnattu naisille, jotka kaipaavat laadukkaita tuotteita ja kauniin huolitellun lopputuloksen. Tuotevalikoimaan kuuluvat Suomessa valmistetut ihonhoitotuotteet ja hoitomeikit, joiden sävyt ja hoitavat koostumukset antavat aikuiselle iholle hoidettua hehkua.


Micellar Water*
Tehokas misellivesi meikin poistoon, ihon puhdistukseen ja puhdistuksen viimeistelyyn.

Hydrating Cleanser*
Hellävaraisen tehokas puhdistusemulsio ihon ja meikin puhdistukseen.

Hydrating Lotion*
Tehokkaasti kosteuttava hoitoneste.

Pro Lift Eye Cream*
Kiinteyttävä ja juonteita tasoittava silmänympärysvoide aikuiselle iholle. 

Beauty Serum*
Tehokkaasti ihoa kiinteyttävä seerumi tuo iholle napakkuutta ja kauniin hehkun.

Beauty Cream*
Ylellinen aikuisen ihon kasvovoide suojaa ja vahvistaa sekä tuo iholle pitkäkestoista kosteutta.

Olen jo aiemmin käyttänyt by Railin kevyttä meikkipohjaa*, joka ei peitä ihoa liikaa vaan tasoittaa ihon kirjavuutta ja tuo kasvoille terveen hehkun. Pressissä kokeilin myös Railin Perfecting cream  blush - poskipunaa, jonka sävyyn 010 ja kauniiseen levittyvyyteen ihastuin niin, että hankin sen myöhemmin itselleni. 

Sokos-tavarataloihin ja Emotion-myymälöihin ja näiden nettikauppiihin uutuustuotteet ovat tulleet huhtikuun puolivälissä, by raili-verkkokaupasta ne ovat löytyneet jo maaliskuun puolivälistä.

Etsitkö hoitotuotteita ja värikosmetiikkaa hankkiessasi nimenomaan oman ikärymäsi tarpeisiin suunniteltuja tuotteita? 

Viisi viikon varrelta

Sisältää pr-näytteitä*

Kevään ihana kukkivien puiden ja pensaiden aika on käsillä. Jo viime viikolla ensimmäiset kirsikkapuiden kukat aukesivat. Nyt kukinta vain kiihtyy. Luonnon röyhähtäminen kukoistukseen on erityisen ilahduttavaa tänä vuonna.










Huhtikuu


Luonnon kulku on jatkanut keväistä oikkuiluaan. Välillä paistaa aurinko siniseltä taivaalta ja seuraavassa hetkessä onkin jo rankka raekuuro. Aamuisin on useampana päivänä herätty lumisateeseen, mutta pian lumet ovat jo sulaneet.

Näin jopa ensimmäisen kukkivan rhodon ja ensimmäiset tulppaanitkin taitavat kukkia jo pian, ainakin jos nämä lumisateet nyt loppuvat.



Kukkakimppu

Tulppaanit


Tulppaaneja on myös maljakossa. Kälyni toi kimpun kun annoin hänelle kassillisen kangaspaloja kasvomaskien tekoa varten. Maskeja on pian myynnissä hänen liikkeessään.


Vegaanikosmetiikka


Aiemminkin jo kirjoittelin, kuinka nyt kotoillessa on tullut keskityttyä hoitorutiineihin. Iho ja hiukset kiittävät! (Paitsi se juurikasvu, kun en edelleenkään uskalla itse värjätä).

Tällä viikolla olen testaillut 100 % luonnonmukaisia, hajusteettomia, mikromuovittomaia ja silikonittomia Überwood-hiustenhoitotuotteita, jotka ovat  sekä NaTrue-sertifioituja ja eläinkokeettomia. 

Päävaikuttavana ainesosana kaikissa tuotteissa on monia hyvien ominaisuuksien mänty – tuoksu on kuitenki raikkaan hedelmäinen eikä tervamainen. 

Überwood-tuotteet on pakattu 25% havupuuta sisältäviin polywood-pakkauksiin,vähentää muovin valmistuksessa tarvittavan raakaöljyn määrää 40 %.

Viimeksi olen pessyt värjätyille hiuksille tarkoitetulla Colour Shampoolla. Shampoo sisältää riisin alkioöljyä, joka suojaa värjättyä hiusta ja auttaa värin pysymistä. Väriä kirkastava shampoo sopii värjätyille ja sameille hiuksille. Se tehostaa värin intensiivisyyttä (no tässä vaiheessa tätä sävyä ei enää kovin intensiiviseksi saa) ja tekee hiuksista pehmeät ja helpommin käsiteltävät. Pehmeat ja taipuisat ne ovat kuitenkin olleet pesun jälkeen. 




Parasta tällä viikolla oli torstain 15. hääpäivä eli kristallihäät.

16.4.2005 oli aurinkoinen ja lämmin päivä. Ikimuistoinen, suurien tunteiden päivä, joka vilahti ohi hetkessä. Vuodet ovat vierineet, mutta rakkaus pysyy.


Makkaravalmistaja helsinki

Lauttasaari


Kristallihääpäivää vietimme kotona -tietenkin, mutta juhlistimme sitä vähän vasta perjantaina. Koronakriisin alettua täälläkin toden teolla päätimme lanseerata "support your local"-perjantait ja omalla pienellä tavallamme auttaa yksityisyrittäjiä, tähän mennessä ruokaa on tilattu Töölön Trattoria Sognosta, Punavuoden Pennystä ja töölöläisestä Tanskalainen voileipä-ravintolasta. Pikkuväykkä-munkkeja ja leipää on haettu Leipomo Väyryseltä.

Tällä kertaa päätimme syödä hodareita. Ateriasta tehtiin osan itse, osan ostettiin. Hankimme makkaroita Punavuoren Feri's-makkarapuodista, sämpylöistä tuli kuitenkin jostain syystä outoja murenevia skonsseja, joten ne jätettiin lopulta pois, mutta tein lisukkeet. Palanapainikkeeksi juotiin samppanjaa ja jälkiruokana syötiin Olipa kerran-konditorian leivoksia.


Moni on kertonut poksauttavansa samppanjapullon auki kun rajoitukset puretaan. Me olemme ajatelleet järjestää kerran viikossa pikku juhlat kaksistaan, vaikka ihan nouto-/tilattua ruokaa syömällä. Normaalissa arjessahan harvoin tilaamme edes pizzaa kotiin, eikä ravintolassakaan tosiaankaan viikottain tule syötyä. "Juhlan" ei tarvitse olla kallista ja hienoa, vaan hauska pikku hetki arjen keskellä. Epävarmuuden keskellä elän kaikesta huolimatta mieluummin nyt-elämää kuin sitkun-elämää.

Mikä sinua on ilahduttanut tällä viikolla?